طریقه نگهداری گل ارکیده

BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)

تولید و عرضه گل و گیاه

موضوعات
انواع بذر گل
فروش گل های شاخه بریده شده
روش نگهداری کاج مطبق
Cocopeat کوکوپیت چیست؟
گل سیکاس
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی
عناصرشیمیایی و اثرات کمبود آنها درگیاهان
زمان تکثیر گیاهان
لوازم و تجهیزات باغبانی
نکاتی چند در مورد نگهداری گل های آپارتمانی
خواص دارویی گل رز
انواع گل رز و روشهاي نگهداري و تكثير آنها
کودهای کامل NPK
ناسا: بهینه‌سازی هوای خانه و محل کار با گیاهان
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه
ساخت گلدان با بطری نوشابه
گلدان های تراریوم مناسب برای جایی که پاسیون ندارند؟
گلدان با لامپهای قدیمی
گیاهان چگونه رشد میکنند؟
روشهای ازدیاد گیاهان
پرورش گل و گیاهان زینتی
روشهای کشت قارچ صدفی
احداث گلخانه و نحوه اخذ مجوز و وام بانکی
ارس خزنده ( جونی پروس صخره ای )
حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی است
روش نگهداری گل ارکیده؟
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر؟
چند نکته در مورد گیاهان؟
بهار فصل گل و گلکاری
نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی
تصاویری از پارک العین
اطلاعات در مورد گل آنتوریوم
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه
شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها
سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای
روش کاشت انواع گل سرخ
نقش آفتاب دهی خاک در کنترل آفات
تصاویر زیبا از گل
نمای دیوارها با گل؟؟؟؟؟
اشاره ای به گلخانه وتولید محصولات گلخانه ای
دیوار سبز فرانسوی
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد
طریقه نگهداری گل بامبو
آبیاری گیاهان گلخانه ای
پیوند در سبزیجات
ساخت تراریوم
طب سنتی
تقسیم بندی و نام علمی گیاهان زینتی
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
طریقه نگهداری گل ارکیده

 خاك : گلداني مخلوط از خاك برگ ، پیت و خاك معمولی مي توان براي اركيده مناسب باشد .

 

ابياري : یکیاز رایج ترین اشتباهاتی که در مورد ارکیده میشود آبیاری بیش از حد آن است با اين حال ارکیدها دوست ندارد تا مرز خشکیدگی و پژمردگی (Wilting) بی‌آب بماننددر هوای معتدل و یا سرد کافیست که هر 10-12 روز یکبار به ارکیده آب بدهیدو در هوای گرم هر زمان که خاک گلدان نزدیک به خشک شدن بود، در حدودهفته اییکبار گلدان را ابياري كنيد.  آب مناسب برای ارکیده آبی با املاح كم است. اگر در محلیزندگی میکنيد که آب آهک و یا املاح زیادی دارد سعی کنید از آب باران يا آب جوشیده استفاده کنید.

آبیاری و کیفیت آب مورد استفاده برای ارکیده‌ها از مهمترین عوامل محیطی مربوط به پرورش این گلها می‌باشد.

توجه کنید هنگام ابياري روي غنچه‌ها و شکوفه‌ها را اب نپاشيد زيرا عمر گلها کم مي شود.

 

نور : احتیاج به نور بسته به جنس ارکیده تحت کشت متفاوت است. در كل اركيده ها مخصوصا ارکیده فالانوپسیس گیاهانی سایه دوست حساب می شوند. محل گلدان نباید خیلی تاریک و نه خیلی در معرض تشعشع آفتاب باشد مكان گلدان بايد روشن و نورگیر باشد ، اما بیش از حد آفتابی نباشد .در انتخاب مكان مناسب براي اركيده دقت كنيد تا بتواند واقعا رشد  کند. اگر نور خورشید به مدت طولانی به آنبتابد و یا اگر محل بیش از حد تاریک باشد، ارکیده گلهایش را از دست میدهدو به مرور زمان خشک میشود.

 

دما :برنامه دمایی بکار گرفته شده تحت تاثیر جنس گیاه مورد نظر خواهد بود در كل ارکیدها گیاهانی گرمسیر بوده و بومی شرایط گرم و مرطوب محسوب میشوند و بههمین دلیل میتوان آنها را در دمای آپارتمانها نگهداری کرد.دمای مطلوب اینگیاه بین ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است وتوجه كنيد  نباید گیاه را در نزدیکی لوازم گرمایشی قرار داد. دمای خنک پاییزه موجب تحریک گل‌آغازی و بیشتر شدن طول ساقه گل دهنده می شودولی ادامه دمای سرد موجب سقط غنچه‌ها میشود. دماهای بالای ۳۰ درجهسانتیگراد رشد گیاه را کند میکند.

 در مورد ارکیده‌هایسیمبیردیوم ،  برای گل دادن به دمای 10 درجه سانتیگراد در شب و 21 تا 24 درجهسانتیگراد در روز نياز دارند. در طول تابستان گیاهان در دمای 32 درجهسانتیگراد قادر به زیست هستند با این حال نباید آنها را به مدت طولانی درمعرض این دما قرار داد.

 

کود دهی:به منظور حداکثر رشد به ارکیده‌ها هر دو هفته يا يك ماه  یک بار باید کود داد. البتهبه شرطی که برای آنها نور ، دما و آب مناسب فراهم شده باشد. نسبت کود بکاربرده شده بسته به محیط کشت متفاوت خواهد بود. کودهای کند آزاد شونده برایارکیده بطور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از پرورشدهندگان ترکیبی از کودهای مایع و آزاد کننده کند را ترجیح می‌دهند کهمحصول یکنواخت ‌تری از مواد مغذی را در مدت زمان طولانی‌تر فراهم می‌آورداستفاده از کودهای آزاد کننده کند بی‌خطر بوده و اگر بطور تصادفی مقدارزیادی از آن بکار برده شود تخریب کمتری را به دنبال خواهد داشت. در طول ماههای زمستان کودیاری را کم می کنند.
از طرف دیگر پیشنهاد میشود در زمانی که گیاه شکوفه دارد کودیاری انجام نشود
.

 

 

ازدیاد ارکیده‌ها : ارکیده‌ها را به طریق لقاح و هم به طریق غیرتناسلی می‌توان تکثیر کرد. از آنجایی که بیشتر ارکیده‌ها از طریق بذرمعمولا گلهای مناسب و مرغوبی جهت تولید وسیع بوجود نمی‌آورند بیشترین سعیو تلاش افراد بر تکثیر غیر جنسی این گیاه صورت می‌گیرد که فرزندان آنهاکاملا به پایه مادر شبیه است. ازدیاد به طریق غیر جنسی مخصوص ارکیده استکه مشابه آن در گلهای دیگر نمی‌باشد

ازدیاد به روش قلمه :

اکثرارکیده‌های (مونوپوریال) مثل Arachnis و Vanada را می‌توان با قلمهانتهایی تکثیر نمود. معمولا قلمه‌های ارکیده از حد معمولی 10 - 7.5سانتیمتر بزرگتر در نظر گرفته می‌شود. قلمه انتهایی Vanada معمولا به طول 30 تا 37 سانتیمتر بوده و باید دارای 12 برگ و چند ریشه هوایی باشدقلمه‌ها را در گلدان و بدون استفاده از بستر کشت مخصوص می‌توان رویاندقلمه‌هایArachnis هم به طول 45 تا 60 سانتیمتر می‌باشند. اینها باید ریشههوایی داشته باشند و مستقیما در مزرعه یا گلدان کاشته شود

ازدیاد به روش تقسیم بوته :

Cattleya 
و دیگر ارکیده‌های چند پایه و خمیده را با تقسیم بوته از پایه مادر ازدیادمی‌کند. این ادیاد بر روی گیاهانی انجام می‌گیرد که 6 پیاز کاذب یا بیشترداشته باشند محل برش ریزوم از بین سومین و چهارمین پیاز کاذب بوده و هر دوقسمت را به صورت گیاهانی مجزا در گلدان می‌کارند. از آنجایی که اکثر Cattleyaها تنها سالی یک برگ بوجود می‌آورند، تقسیم ریزوم اکثر گیاهان هرسه سال یکبار انجام می‌پذیرد

 

تعویض گلدان:گیاه را در اسفندماه به گلدانی حاوی مخلوطی از خاك برگ ، پیت و خاك معمولی منتقل نموده در ابتداء به میزان كم آب بدهند .
در همان حال به دفعات زیاد با آب فاقد مواد قلیایی بر روی برگها آب پاشیدهو یا گلدان را در محل مرطوبی برابر نور و بدور از تابش مستقیم آفتاب قراردهند.

درمورد اركيده فالانوپسیس : معمولا بعد از پایان گلدهی باید خاک گلدان را عوض کرد. با استفاده ازترکیبی از مواد سبک و جاذب رطوبت (مانند پرلیت درشت. لیکا. ورمیکولیتپوکه معدنی درشت خرد نشده) همراه با بقایای پوسیده چوب یا پیت ماس یاکوکوپیت بعلاوه مقدار ذغال چوب و مقدار کمی شن و البته خزه‌.
در نظر داشته باشید که در کشت هایدروپونیک از اسفنج‌ به تنهایی و یا پرلیت درشت به تنهایی و یا بسترهای جدید دیگر نیز استفاده میشود.

همچنین در نظر داشته باشید که ریشه‌های بیرون گلدان علامت خوبی برایسلامتی گیاه هستند و این ریشه‌ها برای جذب رطوبت هوا از گلدان خارج میشوند.
اغلب پرورش دهندگان از گلدانهای پلاستیک شفاف (که داخل گلدان دیده میشوداستفاده میکنند. و به نظر میرسد نور بر عکس دیگر گیاهان برای ریشه ارکیدفالانوپسیس مفید است
.

منابع  مطالب :

www.khaneh-sabz.com

تصاویر زیبا

تصاویر گل ارکیده

عکس های گل ارکیده


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:گل ارکیده,ساعت 9:33 توسط علی عقلایی |

لینک دوستان امکانات
سایت های مد
گیاهان خاص و بذر گل و گیاه و نشاء
گلساران شمال ایرانیان
کاکتوس
گلستان جمال
ورمی کمپوست
پرورش اسب
گیاهان دارویی
تراریوم . بنسای . آب نما
فروشگاه گیاهان گوشتخوار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلخانه  و آدرس geerenhouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

.:Copy Right 2012:.

All Right Reserwed For Geeren House